I'm Taken!

Daisypath Anniversary tickers

We are Husband n Wife

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 2, 2011

Day 2~~ Ramadhan

Hari kedua berpuasa~~ hik3...terase sedikit keceriaan di ofisku...kalau nak compared with yesterday...senyappp sunyiii..tp arini agak meriah sikit sebabnye ade beberapa staff sibuk memasang lampu lip lap lip lap...kih3..termasuklah kt depan area tempatku...bertambah meriah lagi dengan gantungan Jalur Gemilang...hik3..(baru ari ke-2 puasa...dah terase kemeriahan nak raya, tambahan pula raye jatuh pada hari yang sama dengan bulan Kemerdekaan ~~ lagi le meriah hiasan di ofisku..hik3..ok sebenarnye nak ceriter... semalam aku sempat le berterawih di surau kt bawah umahku...dengar je azan Isyak, terusku keluar umah...tibe2 di lif..lif terbuke...mak aiiih..penuh ngan orang..so, aku tunggu next lif pulak..tunggu nye tunggu lif xstop..maybe dah full jugak kot..by that time aku sorang je nunggu bersama sorang budak...xsampai seminit...dah penuh dah ruang kt area dpan lif..n pada mase yg same jugak iqamat dh berkumandang..so, aku guna tangga jek..huhuu...sib baek tingkat 4 je...wahaaa~~ syukur aku sempat Isyak n berterawih sekali...tp aku wat 8 jek..syukurla kn...time dah ckup 8 tuh...aku terus amek sejadah aku ke belakang..n ade kkak sbelah aku tanye..nak blik dah ke? aku ckap yer...pastu die tanye aku...kat cini besenye buat berape..aku cakap ... 21 kak (termasuk witir le)...akak tuh pom jwb: owhh..kalo gitu akak pom nak blik le...esok keje....hahaa..aku pom angguk2..(tatau motif pe aku angguk - mungkin stuju ng akak tuh kot)..haa...at least aku dah capai target aku for the 2nd night of Ramadhan..malam nih akn ku gagahi lagiii diriku...InsyaALLAH~~ YA ALLAH, tolong kuatkan semangatku untuk terus beribadah di bulan mulia ini...moga mendapat keberkatan & keredhaan  dariMU AMIN~~

Fadhilat Terawih pd malam ke-2: Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa- dosa kedua ibu bapanya. 

Nota kaki: kepale dah start pikir petang nih nak berbuke ape?? hik3...yang pasti air kelape sangat sedaaappp! :)

No comments: